Tizenkét tündér számára van teríték, a tizenharmadikat kihagyják, így az, „amit kizársz, az gonosszá válik” jelmondatnak megfelelően a tizenharmadik tündér méregkeverővé válik.

„Sheldon Kopp mondta egyszer: ‘Benned minden csak akkor ér valamit, ha birtoklod is azt.’ Az asztrológiára alkalmazva ez azt jeleni, ha lényednek a bolygóistenségek által képviselt különféle oldalait megbecsülöd, ha kész vagy felelősséget vállalni értük, ha tudatosítod magadban ezeket az energetikai potenciálokat, és helyet biztosítasz számukra életedben, kifejezési formát találsz számukra, akkor mindegyik bolygóisten szeretni fog téged, jó barátaiddá és tanítómestereiddé válik. Mindannyiuktól mást és mást tanulhatsz. Hogy hogyan tanulod meg az adott princípiumot, ez az ő számára teljesen közömbös. Sorsodat betöltheted látó módon, vagy elszenvedheted vakon, mondják a görögök. Aki nincs készen arra, hogy barátságot kössön belső családtagjaival, esetleg nevelésének köszönhetően, amelynek során arra tanították, hogy lényének bizonyos oldalai elfogadhatóak, mások viszont nem, az előbb vagy utóbb összeütközésbe kerül az elhanyagolt istenségekkel. Hogy hogyan folyhat le egy ilyen összeütközés, azt nagyon szépen ábrázolja a Csipkerózsika című mese.

Csipkerózsika történetében a dráma azzal kezdődik, hogy a nagy ünnepi ebédnél nem terítenek a tizenharmadik tündérnek. Tizenkét tündér számára van teríték, a tizenharmadikat kihagyják, így az, ‘amit kizársz, az gonosszá válik’ jelmondatnak megfelelően a tizenharmadik tündér méregkeverővé válik. Megbántva érzi magát, ezért kimondja az átkot, miszerint Csipkerózsikát meg fogja szúrni az orsó és meg kell halnia. Mit jelent ez a motívum?

[…]

Asztrológiai szempontból arról van szó, hogy ha valamelyik bolygóisten vagy -istennő számára nem terítesz asztalt, az bosszút fog állni. Egy egyszerű példa: aki olyan családban nő fel, ahol az agresszió elvi okokból tabu, az előbb-utóbb egy Mars-problémával találja magát szemben. A Mars-energia vörös energia, aminek az agresszióhoz is köze van. Ez önmagában semmiféle értékítéletet nem jelent, mivel az agresszió szó az ’adgredl’-ből származik, jelentése: ‘hozzáállni valamihez’.

A Mars által szimbolizált belső harcos sem rossz vagy jó önmagában. Szolgálhatja az életet, de destruktívvá is válhat. Ha azonban egy családban alapvetően blokkolják a marsi energiákat, amelyhez hozzátartozik a düh, az agresszió, de a szexualitás is, akkor az más utat keres a megnyilvánuláshoz. Sok embernél, akik a saját marsi energiájuktól való félelemben nőttek fel, migrénként nyer magának teret, vagy tudattalanul olyan baleseti helyzeteket vált ki, ahol ez a potenciális erő kifejeződhet, vagy pedig ezek az emberek újra és újra olyan kapcsolatokba kerülnek bele, amelyekben áldozatnak érezhetik magukat anélkül, hogy maguk rosszak lennének.

A marsi energiák kizárására egy családból extrém példát kínál Fritz Zorn Mars című könyve. A Fritz Zorn álnév, egy svájci fiatalemberről van szó, aki 25 éves korában rákban megbetegedett és nagyon hamar meg is halt. Betegségének idejét arra használta fel, hogy egy regény formájában kegyetlenül leszámoljon családjával, származásával. Jellemző módon a Mars címet adta könyvének, álnévként pedig a ‘Fritz Zorn’ nevet választotta (Zorn németül haragot jelent – a fordító megjegyzése), ami azért is jelentőségteljes, mert Kos-jegyű volt, erős Skorpió-konstellációval. A Kos és a Skorpió az állatövnek az a két jegye, amelyek leginkább összefüggnek a harcos vezérmotívumával.

Aki ilyen alapokkal egy olyan családba születik bele, ahogy Fritz Zorn leírja, amelyben mindig csak mosolyognak, amelyben nincs helye a konfliktusnak, a szexualitásnak és a dühnek, az végletes esetben úgy járhat, mint ez a fiatalember. Ebben az esetben a kizárt tizenharmadik tündér férfi-principium, amely a marsi energiákat képviseli, és amely egy destruktív betegség formájában tönkreteheti az embert.

Még ha ez extrém példa is, nagyon jól szemléltethető vele az asztrológia szerepe a terápiában. A kérdés a következő: hogyan találom meg a tizenharmadik tündért, hogyan békíthetem ki, hogyan sikerülhet elérnem az életem lehető legnagyobb teljességét, melyik út vezet az ‘egész’-séghez? Hol sérült meg a helyes mérték, melyek a kibékítésre váró istenek, hol rejtőzik bennem olyan aranybánya, amelyet még nem fedeztem fel?” (Claus Riemann)

Kép: Részlet a Maleficentből
Forrás: Claus Riemann – Mély forrás (Bioenergetic, 2004)
Fritz Zorn: Mars (http://moly.hu/konyvek/fritz-zorn-mars)

Share This